Waldorfkoolide olemus.
Haridusküsimuste üle peetakse tänapäeval tuliseid diskussioone. Ent ehkki poliitikud ja mitmesugused eksperdid kasvatus- ja õpetusmeetodite üle pidevalt vaidlevad, on vaid vähestel neist värskeid ideid. See raamat tutvustab filosoofi ja pedagoogi Rudolf Steineri, kelle vaimsust rõhutav mõtteviis ka praktiliste lahendusteni juhatab, ainulaadset lähenemist haridusele. Ehkki esimene tema juhendamise järgi loodud waldorfkool avati juba 1919. aastal, pakub steinerpedagoogika tõhusaid lahendusi ka uue, indigolasteks nimetatud põlvkonna kasvatusküsimuste puhul. Nüüdseks on steinerpedagoogikast saanud rahvusvaheline liikumine ning maailmas tegutseb sadu waldorfkoole.
Roy Wilkinsoni selge ja sisutihe raamat annab ülevaate steinerpedagoogikast ja selle vaimsest taustast ning rõhutab, et hariduse eesmärk pole mitte pelgalt teadmiste jagamine, vaid inimese kui terviku arendamine. Autor näitab, kuidas lapse sisemisi vajadusi saab rahuldada õppeainete valikuga ning õpetamismeetodiga, mis on kooskõlas inimese objektiivsete arengustaadiumidega.
Roy Wilkinson (sünd. 1911) on olnud kokkupuutes Rudolf Steineri tööga üle 70 aasta – alguses üliõpilasena ning hiljem (pärast põikeid ärimaailma, meditsiini ja põllumajandusse) ka õpetaja, lektori ja kirjanikuna. Ta on külastanud nõuandjana steinerkoole kogu maailmas ning avaldanud palju raamatuid, millest mitmed on tõlgitud ka teistesse keeltesse. Tema praktilisi juhendeid õpetajatele kasutatakse steinerkoolides üle kogu maailma.
Ülevaated
Pole ühtegi ülevaadet.