Reederid tegid suuri kulutusi, et muuta “Titanic” kõige luksuslikumaks laevaks, mis eales merd sõitnud. Laevakompanii White Star lootis saavutada suurt edu, kui reisijatele pakutakse rohkem mugavusi kui konkureerivate kompaniide laevadel.
10. aprillil 1912 asus “Titanic” Southamptoni sadamast oma esimesele reisile New Yorki. Viis päeva hiljem teatasid maailma ajalehed, et “Titanic” uppus jäämäele otsa sõitmise tagajärjel ja 2206 pardal olnud inimesest päästeti umbes 700. Mis siis ikkagi toimus tol saatuslikul ööl “Titanicul”? Kas laeva hukkumist oleks saanud vältida, miks polnud piisavalt päästepaate? 88 aasta pärast mälestusväärset ööd jõuab lõpuks ka eesti lugejani esimene “Titanicu” hukkumist põhjalikult käsitlev raamat, mis nendele küsimustele vastata püüab.
73 aastat varjas ookean oma ohvrit ja alles 1. septembril 1985 õnnestus ligi nelja kilomeetri sügavusel lebav “Titanicu” vrakk Ameerika-Prantsuse ühisekspeditsiooni käigus leida. Järgmisel aastal korraldas ameerika okeanograaf Robert Ballard uue ekspeditsiooni. Sukelaparaadiga “Alvin” laskuti “Titanicu” juurde. Fotoplatvormi ja fotoroboti abil filmiti vrakki ja tehti tuhandeid fotosid. 1987. a. uurisid “Titanicut” prantslased, kes tõid merepõhjast välja hulga esemeid.
1996. a. sügisel toimus Tokyos maailma kalleima mängufilmi “Titanic” esilinastus. Filmidega “Terminaator” ja “Aliens” tuntuks saanud stsenarist ja režissöör James Cameronil õnnestus jätta kõik varasemad “Titanicu” – filmid varju ja luua mõjuv linateos. Tuhanded kunstnikud ja käsitöölised töötasid selle nimel, et hukkunud “Titanic” tõuseks oma külmast ja roostetanud hauast ning sõidaks veel kord üle unistuste mere.
Ülevaated
Pole ühtegi ülevaadet.