Andekuse ja andekate teema on sageli müütide allikaks. Levinumaid on ilmselt arvamus, et andekad kerkivad esile keskkonnast sõltumata ja saavad igal juhul hakkama. Takerdumine stereotüüpidesse raskendab andekate laste mõistmist. Raamatus suunatakse täiskasvanuid tähele panema märke, mis võivad viidata lapse erilistele võimetele juba tema väga varases eas. Käsitlemist leiavad andekate laste isiksuslikud eripärad ning nende intellektuaalsed, sotsiaalsed ja emotsionaalsed vajadused.
Raamatus on rohkesti kasulikke viiteid ja abimaterjale, mis aitavad vanematel-õpetajatel oma küsimustele vastuseid leida, lapse arenguvõimalusi avadada või probleemide korral abi nõutada.
On vaja kogu ühiskonna sügavamat arusaama, et tähelepanu osutamine andekatele lastele ei tähenda neile mingite privileegide andmist, vaid – nagu me peame loomulikuks kõigi tavapärasest erinevate võimetega inimeste puhul – eelduste loomist nende võimete igakülgseks arenguks ja õnnelikuks eluks.
Viire Sepp on Tartu Ülikooli Teaduskooli kauaaegse direktorina oma töös pühendunud andekatele lastele.
Lõpetanud Tartu Ülikooli diplomeeritud matemaatikaõpetaja ja psühholoogina, pedagoogika teadusmagister (2002). Esinenud lektorina paljudel koolituskursustel. Alates 2004. aastast traditsioonilise konverentsi “Talendid tuleviku teenistuses” ja iga-aastaste andekusteemaliste kollikviumide peakorraldaja.
2008. aastal kaitses Hollandis Nijmegeni Ülikoolis sotsiaalteaduste doktori kraadi andekuspedagoogika ja -psühholoogia valdkonnas väitekirjaga, mis käsitles Eesti aineolümpiaade ja neil osalenud õpilasi.
Eesti esindaja andekusuurijate ja praktikute Euroopa (European Council for High Ability) ja ülemaailmses organisatsioonis (World Council for Gifted and Talented Children).
Ülevaated
Pole ühtegi ülevaadet.